Porządek obrad
1.
Otwarcie sesji, przedstawienie porządku obrad, głosowanie ewentualnych zmian.
2.
Przyjęcie protokołów z LIV i LV sesji Rady Miasta Racibórz.
3.
Sprawozdanie z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej w Raciborzu za 2022 rok.
4.
Sprawozdanie z realizacji Programu Wspierania Rodziny dla Miasta Racibórz za rok 2022.
5.
Uchwała w sprawie zmiany budżetu miasta na 2023 rok.
6.
Uchwała w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej.
7.
Uchwała w sprawie przyjęcia Programu osłonowego „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2023.
8.
Uchwała w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Raciborskiemu (DPS).
9.
Uchwała w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Raciborskiemu (WTZ).
10.
Uchwała w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Raciborskiemu (MAJA).
11.
Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości położonej w Raciborzu przy ul. Wiejskiej.
12.
Uchwała w sprawie ustanowienia pomników przyrody.
13.
Uchwała w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania, określenia wysokości stawek opłaty za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie płatnego parkowania oraz ustalenia wysokości opłaty dodatkowej i sposobu pobierania tych opłat.
14.
Uchwała w sprawie zawarcia porozumienia międzygminnego z Gminą Bierawa na realizację zadań w zakresie opieki nad bezdomnymi zwierzętami.
15.
Uchwała w sprawie zawarcia porozumienia międzygminnego z Gminą Gorzyce na realizację zadań w zakresie opieki nad bezdomnymi zwierzętami.
16.
Uchwała w sprawie zawarcia porozumienia międzygminnego z Gminą Pietrowice Wielkie na realizację zadań w zakresie opieki nad bezdomnymi zwierzętami.
17.
Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na rozwiązanie spółki Unia Racibórz sp. z o.o. z siedzibą w Raciborzu.
18.
Uchwała w sprawie rozpatrzenia petycji.
19.
Uchwała w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność lodowiska na płycie Rynku oraz opieszałość Prezydenta i innych osób decyzyjnych w tej sprawie.
20.
Uchwała w sprawie petycji z dnia 20 lutego 2023 roku.
21.
Uchwała w sprawie petycji z dnia 04 marca 2023 roku.
22.
Uchwała w sprawie wniosku o poparcie apelu Rady Gminy Mszana o zniesienie kryterium dochodowego przy przyznawaniu dodatku gazowego.
23.
Sprawozdanie Prezydenta o pracach realizowanych w okresie międzysesyjnym.
24.
Realizacja zaleceń Komisji Rewizyjnej z protokołu kontroli z dnia 8 lutego 2023 r. w zakresie przedstawienia przez Prezydenta Miasta strategii dotyczącej: 1) zagospodarowania Placu Długosza, 2) zagospodarowania Żwirowni.
25.
Wolne wnioski i informacje.